ارتباط با ما

هفته نامه بعد چهارم ، شماره ۰۷

ماه ترین

مجله

هفته نامه بعد چهارم ، شماره ۰۷

و عشق را
کنار تیرک راه بند
تازیانه می زنند
عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
روزگار غریبی است نازنین
آنکه بر در می کوبد شباهنگام
به کشتن چراغ آمده است
نور را در پستوی خانه نهان باید کرد

#احمد_شاملو

 

در این شماره می خوانید :

این شماره از مجله بعد چهارم را نیز می توانید در کانال تلگرام ماه ترین مشاهده و مطالعه نمایید. همچنین برای مشاهده موضع مورد نظر روی آن کلیک کرده و برای بازگشت به فهرست روی گزینه فهرست جلوی موضوع کلیک کنید.

ماه ترین

سمینار روند طراحی (معرفی آثار) و ورکشاپ باز-گونه فهرست

انجمن علمی معماری دانشگاه گیلان برگزار می کند:

سمینار روند طراحی (معرفی آثار)
و
ورکشاپ باز-گونه

سخنران:

دکتر علیرضا تغابنی

• محورهای سمینار:
– فرآیند طراحی و اجراى کارهاى برگزیده دکتر تغابنی (از کانسپت تا اجرا)
– نگاه به نکات اجرایی و تکنیک های ساخت این ساختمان ها در حوزه های مختلف از جمله شهری و مسکونی و…

* حضور در سمینار برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

زمان برگزاری سمینار: ۷ دی ۹۵، ساعت ۱۴ الی ۱۶
مکان: رشت، بزرگراه خلیج فارس، کیلومتر ۵۵ جاده قزوین، دانشگاه گیلان، سالن شهید مطهری، جنب دانشکده علوم کشاورزی

 

• محورهای ورکشاپ با عنوان باز-گونه:
با محوریت باز تولید الگوهای معماری ایرانی با توجه به شرایط و براى زندگى امروز

روند برنامه های کارگاه یک روزه از ۸ صبح تا ۵ عصر شامل: اسکیس، مدل سازی نرم افزارى و ساخت ماکت حجمی در قالب کار جمعى چند گروه می باشد.

* با توجه به محدودیت ظرفیت، شرکت در سمینار منوط به ثبت نام و ارائه رزومه مصور می باشد.
* ثبت نام ورکشاپ ۲۸ آذر الی ۲ دی ماه ۱۳۹۵، ساعت ۱۴ الی ۲۰، به صورت تلفنی با شماره ۰۹۳۶۳۰۶۵۷۸ / ایمیل: Re.type1395@gmail.com
* هزینه ورکشاپ ۴۰/۰۰۰ تومان می باشد. (این هزینه صرفاً جهت پذیرایی و متریالی که در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد، میباشد)

زمان: ۸ دی ۹۵، ساعت ۸ الی ۱۷
مکان: رشت، بزرگراه خلیج فارس، کیلومتر ۵ جاده قزوین، دانشگاه گیلان، دانشکده معماری و هنر

#معمار_نیوز


ماه ترین

آناتومی یک معمارفهرست

شما در حال مشاهده یک معمار هستید. معماری که تمام خصوصیت های یک فرد معمار را در خود جای داده است. چون جامعه هنر و معمار از ویژگی، خصوصیت، اخلاق، عادات و رفتارهای خاصی برخوردار می باشد. موجودی که بطور معمول شبانه بیدار است و تعادلی بین زمان کار و زندگی سالم برقرار نمی کند. قرن ها تمدن و سازندگی بر اساس خلاقیت های معماران شکل گرفته که شامل داستان های بی نظیری از حاکمان، ارتش های گسترده و بناهای ماندگار می باشد. همین ویژگی ها باعث شده تا یک کمپانی تولید تصاویر کمیک، اینفوگرافی جالب توجهی از جامعه معماران مدرن را به نمایش بگذارد.

ماه ترین

#آرل


ماه ترین

هرم موزه لوور برنده یک آزمون تاریخی شدفهرست

هرم الحاقی موزه لوور جایزه موسسه معماری آمریکا را از آن خود کرد.

هرم الحاقی موزه لوور به عنوان دریافت کننده بیست و پنجمین جایزه سال ۲۰۱۷ AIA  ( موسسه معماری آمریکا) انتخاب شده است. این سازه الحاقی در قلب پاریس در حال حاضر رقیبی جدی برای برج ایفل و به عنوان یکی از شاخص‌ترین آیکون‌های معماری فرانسه شمرده می‌شود.

این جایزه سالانه در هر دوره به اثری اهدا می‌شود که به زعم برگزارکنندگان دربردارنده” تجسم تعالی معماری” باشد؛ به رأی  داوران این رویداد اکنون سازه الحاقی لوور در نزدیک به سه دهه گذشته از آزمونی تاریخی سربلند بیرون آمده است.

هرم موزهٔ لوور ( Pyramide du Louvre ) یک هرم بزرگ شیشه و فلز است که توسط سه هرم کوچک‌تر احاطه شده و در محوطه اصلی قصر لوور (Palais du Louvre) در پاریس قرار دارد . هرم بزرگ ورودی اصلی موزه لوور است.

هرم به سفارش فرانسوا میتران سال ۱۹۸۸ توسط ای. ام. پای معمار آمریکایی-چینی برنده جایزه معماری پریتزکر و یکی از مشهورترین معمارهای سبک مدرنیسم ساخته شده است. در سال ۱۹۸۹ ساخت هرم به پایان رسید و به نقطه عطفی در شهر پاریس تبدیل شد.

#هنر_آنلاین


ماه ترین

ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺳﺎﻝ ۲۰۱۶ ﺟﻬﺎﻥفهرست

ﻣﻮﺯﻩ ﻣﻠﻰ ﻟﻬﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ «ﺷﺘِﭽﻴﻦ» (Szczecin) ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ «ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺳﺎﻝ ۲۰۱۶ ﺟﻬﺎﻥ» ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩ ﺷﺪ.

ﺩﺭ ﻓﺴﺘﻴﻮﺍﻝ ﺟﻬﺎﻧﻰ ﻣﻌﻤﺎﺭﻯ (WAF) ﻛﻪ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﺩﺭ ﺑﺮﻟﻴﻦ (ﭘﺎﻳﺘﺨﺖ ﺁﻟﻤﺎﻥ) ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪ، ﻣﻮﺯﻩ ﻣﻠﻰ ﻟﻬﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ “ﺷﺘِﭽﻴﻦ” (Szczecin) ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ “ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺳﺎﻝ ۲۰۱۶ ﺟﻬﺎﻥ” ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩ ﺷﺪ. ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺯﻩ ﺯﻳﺮﺯﻣﻴﻨﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ “ﺭﺍﺑﺮﺕ ﻛُﻨﻴِﭽﻨﻪ” ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩ “KWK Promes” ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﻣﺠﺎﻭﺭﺕ “ﺗﺎﻻﺭ ﻓﻴﻼﺭﻣﻮﻧﻴﻚ ﺷﺘِﭽﻴﻦ” ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺩﺍﻭﺭﺍﻥ ﺍﻳﻦ ﭘﺮﻭژﻩ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻏﻨﺎﻯ ﺷﻬﺮ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺷﻬﺮﻯ ﺑﻴﻔﺰﺍﻳﺪ. ﺍﻳﻦ ﻃﺮﺡ ﺳﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺭﺍ ﺗﺪﺍﻋﻰ ﻣﻰ‌ﻛﻨﺪ: ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻰ ﺩﻭﻡ، ﺧﺮﺍﺑﻰ‌ﻫﺎﻯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺟﻨﮓ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﻯ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﻛﻪ ﺷﻜﺎﻑ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﻰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻭﺳﻂ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺗﻮﭘﻮﮔﺮﺍﻓﻰ ﺍﻳﻦ ﺍﺛﺮ ﻫﻢ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﺍﺳﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺯﻳﺮ ﺯﻣﻴﻦ ﺷﺒﻴﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﻭﺭ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕ ﻭ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ‌ﺷﻨﺎﺳﻰ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﻧﻤﺎﻯ ﺧﺎﺭﺟﻰ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺎﻻﻯ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﻳﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ، ﻣﻰ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺷﻴﻮﻩ‌ﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻔﻰ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻛﺮﺩ.”

#هنر_آنلاین


ماه ترین

فراخوان و اطلاع‌ رسانی ویژه‌نامه فصلنامه معماری و ساختمان؛ معمار زن ایرانی ۲فهرست

دومین شماره اختصاصی فصلنامه معماری و ساختمان با موضوع ویژه‌نامه «معمار زن ایرانی ۲» در بهار ۱۳۹۶ منتشر می‌گردد.
طی این فراخوان از فعالان معمار زن ایرانی در داخل کشور و سطح بین‌الملل دعوت به عمل می آید جهت گفتگو و معرفی خود و هرگونه ارتباط، با ایمیل iwa@memary.net و حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ تماس حاصل نمایند.

سر فصل‌ها:
ـ روایت شخصی تجربیات (نقش اجتماعی زنان معمار و حضور ایشان در عرصه فرهنگ)
ـ گفتگوی حرفه‌ای
ـ معرفی دستاوردها و دیدگاه‌های حرفه‌ای در زمینه‌های:
ـ آموزشی ـ تحقیقات و پژوهش ـ دیدگاه‌های نظری
ـ پروژه‌های حرفه‌ای (معماری و شهرسازی، معماری داخلی)
ـ مدیریت (دولتی و خصوصی)

آخرین مهلت تماس: ۱۳۹۵/۱۰/۳۰

قابل ذکر است، این ویژه‌نامه در مراسمی با حضور معماران و دست‌اندرکاران این حرفه در تابستان ۱۳۹۶ رونمایی می‌گردد.

لینک : http://memary.net

#معمار_نیوز


ماه ترین

۴+۱ قانون عکاسی که ممکن است بخواهید نادیده بگیریدفهرست

از زمانی که سفر خود را در دنیای عکاسی آغاز می کنیم و به هر شکلی آموزش خود را آغاز می کنیم، خواه به صورت خودآموز و خواه زیر نظر مربی یا هر دو، با قوانین و توصیه های زیادی رو به رو می شویم که ابتدا می توانند کمک کننده باشند. اما نباید اجازه دهیم این باید و نباید ها مانع تصمیمات خلاقانه ما در عکاسی شوند. در این مطلب لنزک، که مطالعه اش را به همه شما عزیزان توصیه می کنیم، به ۵ قانون مفروض عکاسی (یا بهتر است بگوییم توصیه هایی که زیاد رویشان تاکید می شود و می شنویم) نگاهی خواهیم داشت که ممکن است بخواهید آن ها را نادیده بگیرید – توصیه هایی مثل اینکه همیشه ایزو را پایین نگه دارید یا با مُد دستی عکاسی کنید.

بیش تر بخوانید : ۴+۱ قانون عکاسی که ممکن است بخواهید نادیده بگیرید

ماه ترین

تنظیم زاویه دوربین برای ثبت پرتره های بهترفهرست

گرفتن پرتره متغیرهای بسیاری دارد که می تواند برای یک عکاس تازه کار دشوار باشد. چه لنزهایی استفاده کنید- لنز زوم، ثابت یا ترکیبی از هر دو؟ آیا فول فریم عکاسی می کنید یا با سنسور کراپ شده؟ آیا در فضای داخلی عکاسی می کنید یا فضای باز؟ حتی سوژه هم می تواند موضوع حساسی باشد، برخی از عکاسان پرتره منحصرا عکس خانوادگی می گیرند، بعضی فقط از فارغ التحصیلان و یا نوزادان تازه متولد شده عکاسی می کنند و عکاسان بیشتری که ترکیبی از همه چیز را عکاسی می کنند. اما باید بدانید تغییر زاویه دوربین (عکاسی از زاویه بالا/پایین) عکس هایی با حس متفاوت ایجاد می کند.

بله گرفتن پرتره متغیرهای بسیاری دارد و زمانی که شما روی تمامی این متغیرها تعمق می کنید به سادگی نمای جنگل را از دست می دهید و اصول کلیدی مثل ژست دادن و نورپردازی را فراموش می کنید. فارغ از اینکه از چه سبک پرتره ای پیروی می کنید، نکته ای هست که هرچند به چشم نمی آید ولی همیشه موثر و مهم است: زاویه ای که با آن عکاسی می کنید. این موضوع مسبب تفاوت بین مشتریان خوشحال و مشتریان ناراضی است. درک چگونگی استفاده از زاویه دوربین و نقاط دید می تواند به شدت عکاسی پرتره تان را ارتقا دهد.

بیش تر بخوانید : تنظیم زاویه دوربین برای ثبت پرتره های بهتر

ماه ترین

ایجاد درخشش خورشید در عکس با فتوشاپفهرست

در این آموزش فتوشاپ اضافه کردن درخشش خورشید به عکس هایتان را خواهید آموخت – ما نمی خواهیم خورشید دیگری بسازیم، ما فقط با رنگ و شدت بیشتر کیفیت آن را ارتقاء می دهیم.

به راحتی می توان اثر اشعه ها یا درخشش خورشید را دست کم گرفت اما واقعا تفاوت زیادی ایجاد می کند، به خصوص اگر شما نتایج سینمایی را در تصاویر خود دوست داشته باشید. آنها راهی عالی برای اضافه کردن رنگ و عمق به تصاویر شما هستند.

[aparat id=”sLXAM”]

بیش تر بخوانید : ایجاد درخشش خورشید در عکس با فتوشاپ

ماه ترین

۱۹+۱ تکنیک ترکیب بندی در عکاسیفهرست

منظور از «ترکیب بندی – composition» چیست. ترکیب بندی در عکاسی به شیوه ای که عناصر گوناگون یک صحنه، داخل کادر عکس قرار می گیرند، اطلاق می شود. همانطور که قبلا گفتم، اینها قوانین سفت و سختی نیستند، بلکه یک سری توصیه و راهنمایی هستند. گفته می شود بیشتر این راهکارها هزاران سال است در هنر استفاده می شوند و در بدست آوردن ترکیب بندی های جذاب تر واقعاً کمک دهنده هستند. من در مورد خودم فهمیده ام که هنگام عکاسی یک یا چند تا از این راهکار ها را در پس ذهنم دارم.

بیش تر بخوانید : ۱۹+۱ تکنیک ترکیب بندی در عکاسی

ماه ترین

نمای روباتیک OBU47فهرست

نمای روباتیک OBU47، طرحی از دنیل کاوان است که با ایده هایی نو از دنیای روباتیک گره خورده است. درون پوسته ساختمان از نرم افزاری استفاده شده که شرایط آب وهوا را ثبت می کند و نسبت به آن واکنش نشان می دهد. این ایده از نتایج اصل تصفیه شبانه است؛ اصلی که در بیشتر آسمان خراش ها رعایت می شود و در شرایط اقلیمی گرم به خنک کردن ساختمان در طول اوقات شبانه کمک می کند. واحدهای متحرک OBU47 در شب به سمت بیرون حرکت می کنند و مانند یک مکنده خلأ، هوای سرد محبوس را به درون نواحی ثابت زندگی میفرستد. برج در منطقه لوکس Phoenix با آب وهوای گرم قرار دارد.

ماه ترین

پنجره فرورفته ساختمان که از سبک معماری شیکاگو گرفته شده، مسیری برای جریان هوا خلق کرده است. انرژی موتورهای این فرورفتگی از طریق انرژی خورشید تأمین می شود؛ این پنجره خیلی سبک به سمت بیرون حرکت می کند و از طریق مکش طبیعی هوای بیرون را به داخل ساختمان هدایت می کند. هوا ابتدا فشرده می شود و سپس به درون بنا جریان می یابد. این سیستم در کنار اینکه فضای داخلی برج را مهمان هوای تازه می کند؛ تأثیر چشمگیری روی کاهش هزینه خنک سازی ساختمان دارد. این پنجره های فرورفته، نمایی مشرف به مناطق پیرامون دارند و بالکن هایی مطلوب به ساکنین برج هدیه می کنند. این استراتژی بزرگ، حالت خاص و مبالغه آمیز اصل تصفیه شبانه است که نه تنها جنبه زیبایی پارامتریک را به همراه دارد بلکه نشان می دهد که چگونه پایداری و پارامترها، مرزهایی جدید در دنیای معماری خلق می کنند.

ماه ترین

نمای روباتیک بیرونی ساختمان از یک اسکلت محکم تشکیل شده که شکل شبکه ای و اجرام نما را کنار هم نگه داشته است. پیشرفت های اخیر طراحی نمای روباتیک ، سطوح جدیدی از پایداری را به ساختمان های بلند بخشیده اند. این تلاش ها در حال خلق ایده هایی نو برای ساخت نماهای پارامتریک و متحرک هستند. با توجه به ظهور مصالح خاص و طراحی های جدید، راهی تا دستیابی به پایداری کامل باقی نمانده است. OBU47، موج جدیدی در دنیای آسمان خراش ها گسیل کرده است.

ماه ترین

#مساحت


ماه ترین

فراخوان طراحی پاویون در طبیعتفهرست

مسابقه خانه جنگلی از طراحان برای شرکت در این رقابت دعوت می‌کند.

هدف این مسابقه پرورش ایده‌ها برای حفظ جنگل و محیط زیست است.

موقعیت طرح باید در جنگل باشد و یا توسط جنگل احاطه شود. همچنین عناصری از جمله روخانه، دریاچه، سنگ، حیوانات یا هر عنصر دیگر موجود در جنگل می‌توانند به طرح‌ها اضافه شوند.

مدارک لازم جهت ثبت نام:

دیاگرام، چشم انداز، اسکیس، رندر و یا هر شکل دیگری که طرح را توضیح دهد.

جزیئیات لازم برای پروژه

متن توضیحات به زبان انگلیسی و حداکثر با ۴۵۰ لغت

شیت A1 (عمودی و افقی هردو قابل قبول است) و حجم فایل JPG تا ۱۵ مگابایت

برنامه زمان بندی:

شروع مسابقه: ۰۱/۱۲/۲۰۱۶

شروع ثبت نام: ۰۱/۰۲/۲۰۱۷ – ۱۵/۰۳/۲۰۱۷

آخرین مهلت ثبت نام: ۱۶/۰۳/۲۰۱۷ – ۳۰/۰۳/۲۰۱۷

مشورت هیت داوران: ۰۱/۴/۲۰۱۷ – ۳۰/۰۴/۲۰۱۷

اعلام برندگان: ۰۱/۰۵/۲۰۱۷

نکات لازم:

حداکثر تعداد اعضای تیم برای ارسال آثار، ۵ نفر است و ذکر اسامی اعضا ضروری است.

امکان تصحیح و به روز رسانی اطلاعات، پس از ارسال آثار ممکن نخواهد بود.

جایزه:

نفر اول: ۵۰۰دلار+ گواهی نامه

نفر دوم: ۲۰۰ دلار+ گواهی نامه

نفر سوم: ۱۰۰ دلار+ گواهی نامه

۱۰ نفر بعدی نیز در سایت معرفی می‌شوند.

برای  ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://houseinforest.com مراجعه کنید.

#هنر_آنلاین


ماه ترین

ویلا ساوا، شاهکار معماری لوکوربوزیهفهرست

سایت ویلا ساوا، چمن زار وسیعی است که درختان بسیاری دور تا دور آن را فرا گرفته اند. ورودی اصلی سایت در جنوب قرار دارد و راه دسترسی به بنا در ضلع شمالی قرار دارد. پیش بینی شده است که این مسیر با ماشین طی شود. لوکوربوزیه با این کار قصد داشته است تا مخاطب خود را دور ویلا بچرخاند و با این کار ویلا ساوا در همان برخورد اول خود را به ساکنان نشان می دهد
حجم ویلا ساوا ، همانند مکعبی سفید و سبک (به جهت ارتفاع از سطح زمین) در میان درختان سبز است. این سبکی با استفاده از نمای آزاد (کاذب و بدون پلان) و وجود تراس در بام تشدید شده اند. راه دسترسی و دیوارهای طبقه همکف نیز از جنس شیشه می باشند که این خود باعت ارتباط بصری بین داخل و طبیعت خارج شده است. (پلان آزاد)
ویلا ساوا ایده رهایی از خاک لوکوربوزیه را به نمایش می گذارد و به او اجازه می دهد تا مسکن ایده ال دهه ۳۰-۱۹۲۰ را طراحی نماید. او ایده های بیان شده در مدل سیتروهان را تکمیل نمود و در مجموعه خانه های این دهه مورد استفاده قرار داد.ویلا ساوا به منظور پذیرش نور همچنین آنتنی بشقابی بر فراز چشم انداز جای گرفته است. ویلا ساوا شبیه یک ویلای رنسانس دارای فرم مرکزی است و مانند معابد در یک دور نمای وسیع و بر فراز پیلوتی (نمونه معاصر ستون های کلاسیک) قرار گرفته است.

#آرل


ماه ترین

رنگ سال ۲۰۱۷فهرست

رنگ سال ۲۰۱۷ چیست؟ شاید پرسیدن این سوال کمی به نظر شما زود باشد اما موسسه رنگ پنتون پاسخ این سوال را دارند. هر ساله سازندگان این سیستم رنگ معروف رایج ترین و مد ترین رنگ را برای ۱۲ سال آینده انتخاب می کنند. و انتخاب موسسه پنتون برای رنگ امسال ۱۵-۰۳۴۳ Greenery است. به گفته موسسه پنتون گرینری رنگی زنده و تازه سمبل شروع تازه می باشد.

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

این هم لیستی از پالت رنگ های جدید که می توانید همراه با این رنگ به کار ببرید.

ماه ترین

#بدونیم


ماه ترین

پالتو جذاب با یقه‌ خزدارفهرست

زمستان از راه رسید. فصل پوشیدن پالتوهای جذاب با یقه‌های خزدار. اما یقه‌های خز در دوران مختلف گاهی مد بوده‌اند و گاهی خیر، در نتیجه پالتوها نیز به خاطر یقه‌هایشان کنار گذاشته می‌شوند اما اگر یک یقه خز قابل جدا شدن داشته باشید چطور؟ می‌توانید هر زمان که دوست داشتید آن را به پالتوی خود وصل کنید و جدا کنید. چگونه پالتو یقه خزدار بسازیم؟

در این مطلب قصد داریم شما را با روشی برای ساختن یقه خزدار برای پالتوهای ساده زمستانی‌تان آشنا کنیم.

ماه ترین

برای انجام این کار به وسایلی چون خز به مقدار کافی، پارچه با رنگ هماهنگ خز، دکمه شیشه‌ای ۱۲ عدد، سنجاق ته گرد به تعداد زیاد، بند نازک برای جادکمه، پایه لباس، نخ و سوزن و قیچی.

حال با دقت به تصاویر زیر می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید:

ماه ترین

برای ساختن این یقه باید به اندازه کافی با اصول خیاطی آشنا باشید و مهارت کافی در دوخت و دوز داشته باشید البته ضرورتی ندارد که خیاط ماهری باشید.

ابتدا پالتو را روی پایه لباس قرار دهید. بدون پایه هم می توان این کار را انجام داد ولی وجود پایه باعث می شود از دقت و نظم کار مطمئن شوید. پالتو را به صورت صاف و بدوند چروک روی آن قرار دهید.

پارچه مورد نظر خود را روی یقه لباس باز کنید و به آن شکل بدهید وقتی از شکل یقه مطمئن شدید با سنجاق پارچه را روی آن محکم کنید و اضافات را قیچی کنید.

پارچه را که به شکل یقه برش داده اید از پالتو جدا کنید و روی خز قرار دهید. خز را به شکل الگوی پارچه ببرید و لبه ها را به هم بدوزید. دو تا دور لبه های داخل یقه بند های جا دکمه ای را لای دوخت ها قرار دهید، می توانید این دوخت را با دست یا با چرخ خیاطی انجام دهید.

دکمه ها را در پشت پالتو در محل های صحیح بدوزید. حالا کار شما آماده است و یک یقه خز قابل جدا شدن برای پالتوی خود دارید.

#هنر_آنلاین


ماه ترین

پیشنهادهایی برای ست‌های مردانهفهرست

آیا می‌دانید از چه تی‌شرتی زیر کت و شلوار استفاده کنید و یا در اجزای پوشش چه رنگی را با رنگ دیگر ست کنید؟

بسیاری از ما در انتخاب رنگ پوشش، بیشتر به سراغ رنگ‌هایی همچون سفید، سیاه، طوسی و قهوه‌ای می‌رویم، چرا که معتقدیم این رنگ‌ها هم راحت‌تر با هم ست می‌شوند و هم زمان زیادی برای فکر کردن و هماهنگ کردن رنگ ها لازم نیست، اما کافی است تا کمی هنرمندی و ذوق و سلیقه به خرج داده و دو رنگ متفاوت را به زیبایی کنار هم قرار دهیم و با خلق ترکیب رنگ‌های جدیدتر و شادتر از مزایای سلامتی آن نیز بهره مند شویم.

البته در داشتن ظواهر نیمه‌رسمی یا رسمی بد نیست بدانید که چه اجزایی از پوشش قابلیت کنار هم قرار گرفتن را دارند و به عنوان مثال باید از چه تی‌شرتی زیر کت و شلوار استفاده کنید؟

در ادامه این مطلب تصاویری را می‌بینید که به شما کمک می‌کند تا بدانید اصول ست کردن لباس برای آقایان چیست و در حقیقت پیشنهاداتی برای ست‌های مردانه از کت و شلوار گرفته تا ساعت مچی ارائه می‌شود:

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

#هنر_آنلاین


[aparat id=”i46sP”]

میز تبدیل شوندهفهرست

یک میز ترکیبی شیک ، مناسب فضاهای کوچک


ماه ترین

زیبایی متوهم سورئال روی دیوارهای شهرفهرست

گرافیتی این روزها به عنوان یک رویداد هنری خیابانی جایگاه منحصر به فردی در فضاهای شهری و مکان های عمومی پیدا کرده است. از سوی دیگر از آنجایی که گرافیتی به گونه ای جنبشی اعتراضی هم به شمار می رود، اشخاص و گروه هایی هستند که با خلاقیت و ذهن پویای خود لایه ای صلح آمیز از کار خود ارائه می کنند. از نمونه های قابل توجه این هنر در  ایران هم می توان به آثار مهدی قدیانلو اشاره کرد. هنرمند آلمانی ملقب به ۱۰۱۰ تصاویر سورئال زیبایی را روی ساختمان و مجتمع های مسکونی به تصویر درآورده است. خطوط رنگی در آثار این هنرمند پدیدآورنده فضایی متوهم و البته زیبایی است که بیننده را  مبهوت  می کند. لایه های رنگی این آثار بین ۶ تا ۱۰ طیف رنگی متفاوت بوده و فضای غارمانندی روی دیوار خلق کرده است. او از این تکنیک در تمام کشورهای اروپایی استفاده کرده و حالا با افتتاح یک گالری در بندر مارسی فرانسه آثار خود را روی دیوار این گالری نمایش داده است.

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

#آرل


ماه ترین

۷+۱ جالباسی خلاقانهفهرست

در ادامه می توانید این طرح های خلاقانه را ببینید.

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

#خط_معمار


ماه ترین

۸+۱ مبلمان چند منظورهفهرست

این روزها طراحان عرصه‌ی تولید مبلمان و لوازم منزل، از هیچ خلاقیتی فروگذار نمی‌کنند. در کنار مبلمان کلاسیک با طراحی قدیمی و متداول، شاهد طرح‌های متفاوتی هستیم که رنگ و بویی دیگر دارند. طرح‌هایی که باب سلیقه‌ی مردمان امروزی ارائه شده و به ویژه برای فضاهای کوچک، بسیار مناسب و ایده‌آل هستند.

ماه ترین

مبل‌های تختخواب‌شو، مدت‌ها است که راه خود را به منازل ما باز کرده‌اند؛ اما حتی آنها نیز از گستره‌ی بی حد و مرز ابداع و نوآوری در امان نبوده و هر روز شکل و شمایلی جدید به خود می‌گیرند.

ماه ترین

به هر روی ساکنان شهرهای امروزی که به دلیل زندگی در آپارتمان‌های کوچک، اغلب با کمبود دائمی جا مواجه هستد، قطعاً از این طرح‌های جالب و بامزه استقبال خواهند کرد.

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

#زومیت


ماه ترین

۹+۱ بنای فرهنگی برتر سال ۲۰۱۶فهرست

در سال ۲۰۱۶ شاهد ساختن مراکز و بناهای فرهنگی بسیاری بوده‌ایم که علاوه بر پرهزینه بودن، نگاهی رو به آینده نیز داشته‌اند. این ساختمان‌ها برای اهداف مختلفی طراحی شده‌اند و سعی کرده‌اند تا گستره زیادی از سرگرمی‌ها را تحت پوشش قرار دهند. از مراکز تفریح، تجاری تا تئاتر و موسیقی. در این میان، از ساحل میامی تا تفلیس ۱۰ بنای فرهنگی برتر را انتخاب کرده‌ایم که زیبایی و جذابیت بسیاری دارند.

ماه ترین

۱. مرکز نمایش، تئاتر و موسیقی پارک رایک – تفلیس، گرجستان

ساختار تیوب‌مانند سالن همایش و موسیقی تئاتر در شهر تلفیس گرجستان، توسط استودی معماری ایتالیایی fuksas طراحی و اجرا شده و نمایی متفاوت از بافت شهری را ارائه کرده است.

ماه ترین

۲. سالن کنسرت elbphilharmonie – هامبورگ، آلمان

۱۱۰۰ صفحه آینه‌ای این ساختمان، مهمترین و چشمگیرترین ویژگی آن هستند. قرار است که این ساختمان در سال آینده به طور کامل افتتاح شود و شامل سه سال کنسرت، یک هتل و ۴۵ آپارتمان خصوصی است.

ماه ترین

۳. مرکز شاه عبدالعزیز – الظهران، عربستان

مرکز فرهنگی هنری ۱۰۰هزار مترمربعی شاه عبدالعزیز به دست snøhetta طراحی شده است و شامل سالن کنفرانس، سینما، کتابخانه، سالن همایش، موزه و بخش آرشیو است.

کتابخانه دارای ۲۰۰,۰۰۰ جلد کتاب و سالن کنفرانس با ۹۳۰ صندلی میزبان کنسرت سمفونی و اپرا خواهد بود.

ماه ترین

۴. کمپ SCHAUDEPOT VITRA – وایل آن در راین، آلمان

با وجود ظاهر ساده و خانه مانندش، این ساختمان از آجرهای دست‌ساز ساخته شده که جزییات ظریف و دقیقی دارند.

این فضای همایش که به مجموعه vitra اضافه شده توسط herzog & de meuron طراحی شده و دارای ارزش فرهنگی و تاریخی بسیاری است.

ماه ترین

۵. مرکز فرهنگی جوانان NANJING – غرب ایالت jiangsu، چین

نمی‌شود صبحت از طراحی معماری و طرج‌های زیبای ساختمان‌ها باشد اما اثری از طرح‌های زاها حدید در میان آثار وجود نداشته باشد.

ماه ترین

۶. سالن اجتماعات FAENA – میامی، آمریکا

این مرکز اجتماعات با هدف برنامه‌های فرهنگی توسط طراح OMA دیزاین شده است. این ساختمان یکی از سه ساختمانی‌ست که این شرکت معماری در این منطقه طراحی و بنا کرده است.

این بنا از دو ساختمان تشکیل شده که حجم یکسانی دارند؛ اما یکی مکعبی است و دیگری استوانه‌ای. مجموع دو ساختمان دارای ۳۵۰ پنجره است.

ماه ترین

۷. موزه MOCAPE موزه هنرهای معاصر – چین

این بنا دو سازمان متفاوت را در هم ادغام می‌کند. موزه هنرهای معاصر (MOCA) و نمایشگاه برنامه‌ریزی (PE) که نقطه‌ای برای تعامل فرهنگی است.

دو موزه دارای درهای ورودی جداگانه‌اند تا علاوه بر کارآیی به ملزومات هنری طرح نیز تاکید داشته باشد.

ماه ترین

۸. مرکز همایش اروپا – رم، ایتالیا

مرکز همایش و هتل اروپا که به تازگی در رم ساخته شده با نام مستعار «ابر (the cloud)» شناخته می‌شود.

این بنای فرهنگی در فضایی به وسعت ۱۸۰۰۰ متر مربع بنا شده و ظاهر آن را خطوط عمودی ساده تشکیل می‌دهد.

ماه ترین

۹. مرکز فرهنگی stavros niarchos foundation جنوب آتن، یونان

معمار ایتالیایی این بنای فرهنگی renzo piano، آن در وسط پارکی به وسعت ۱۷۰۰۰ مترمربع بنا کرده. فضای این مجموعه قبل از المپیک ۲۰۰۴ به پارکینگ اختصاص داشت که پس از آن بلااستفاده مانده بود.

روی سقف بزرگ این بنا، سلول‌های انرژی خورشیدی قرار دارند که علاوه بر تامین انرژی پاک، با ایجاد سایه بازدیدکنندگان را از آفتاب گرم این منطقه در امان نگه می‌دارد.

ماه ترین

۱۰. مرکز هنرهای نمایشی – تایپه، تایوان

و باز هم یک طراحی از OMA، این بار بنایی به شکل کره که به مرکز هنرهای نمایشی و تئاتری با ۹۰۰ صندلی اختصاص یافته است.

#هزار_و_یک_بوم


ماه ترین

فینالیست‌های جایزه عکاسی معماری ۲۰۱۶فهرست

نامزدهای بخش نهایی جایزه عکاسی معماری (CIOB) معرفی شدند.

پانزده تصویر خیره کننده از عکاسان سراسر جهان به عنوان فینالیست جایزه CIOB)  ۲۰۱۶) انتخاب شده‌اند.

این تصاویر که از سوی هیات داوران این رویداد متشکل از عکاسان حرفه ای و سردبیران نشریات معتبر انتخاب شده‌اند در مرحله نهایی برای کسب رتبه برتر رقابت می‌کنند.

برگزیده نهایی این رویداد ۲۳ ژانویه ۲۰۱۷ طی مراسمی معرفی خواهد شد.

ماه ترین

چشم پوشی / جاناتان وال‌اند از انگلستان

ماه ترین

ساحل مینیمالیسم / سناد تاماز از کرواسی

ماه ترین

کنترل / رومن روبروک از مجارستان

ماه ترین

ساختمان اتو در توفان برف / مایکل پالازو از آمریکا

ماه ترین

توربین قاصدکی مزرعه باد / درک اسنی از انگلستان

ماه ترین

قوس دوستی مردم / الکساندر نستروفسکی از اوکراین

ماه ترین

او و پل / اولگ داشکوف از لتونی

ماه ترین

چشم انداز متغیر / باربارا روسی از مصر

ماه ترین

مسجد سانجاکلار / بولنت سوبرک از ترکیه

ماه ترین

زندگی ناب / سیباشیس ساها از هند

ماه ترین

کندو / مارکو گراتزی از تبت

ماه ترین

خیار ترشی (برج خیارشور) / جیمز تاری از انگلستان

ماه ترین

طاووس / جینا سودن از ایتالیا

ماه ترین

بلندا / نف سلمونی از انگلستان

ماه ترین

Jeporeka / انریکه خیمنز ولیا از پاراگوئه

 

#هنر_آنلاین


ماه ترین

معمارهای ناراضی و طراحی تجربه کاربریفهرست

به عنوان معماری که طراحی تجربه کاربری را زیرورو کرده، نظرات زیادی هم در مورد حرفه سابق و کنونی مان داریم. اما اگر خلاصه بگوییم؛ حالا در حال لذت بردن از یک مرغزار سبزتر هستیم؛ به چیزهایی دست‌یافته‌ایم که موقع تحصیل در رشته معماری توقعش را داشتیم اما شغلمان آن را محقق نکرده بود.
خیلی از معمارهای هم‌فکر ما، سؤال می‌کنند که کی و چرا تصمیم گرفتیم به دنیای نرم‌افزاری گذار کنم. این عبور، ما را به سمت موقعیتی غیرعادی هل داد که باعث شد به آموخته‌هایمان از رشته معماری ببالیم؛ آموخته‌هایی که متأسفانه از آن‌ها دور شده بودیم. ما یک تعریف خیلی انتزاعی از معماری داریم و معتقدیم که اگر هر زمینه از طراحی را دنبال کنید؛ موفق خواهید شد. این مقاله، یک راهنمایی برای معمارهایی است که می‌خواهند تغییر کنند.

طراحی تجربه کاربری برای شما مفید است؟

کار کنونی شما از نظر خلاقیت، مالی و اجتماعی روبه‌راه است.
هم‌اکنون اصلی‌ترین عضو یک شرکت موفق در حال رشد هستید.
از تغییر بیزار هستید.
هیچ علاقه‌ای به تغییر مسیر کارتان ندارید.
ترجیح می‌دهید که مسیر رشد حرفه‌تان به آهستگی پیش برود.
تعریف شما از معماری، طراحی ساختمان است نه هیچ چیز دیگری.
اگر هر یک از گفته‌های بالا در مورد شما صادق است؛ ممنونیم که تا اینجا وقت گذاشتید اما بهتر است که ادامه آن را نخوانید. اگر نه، به سوی طراحی تجربه کاربری بروید.

ماه ترین

چه وقت باید به سمت شغل جدید طراحی تجربه کاربری رفت؟

شغل ما به عنوان یک معمار حرفه‌ای، سه مسئله مهم را گم کرده بود؛ مواردی که از نظر ما برای خلق یک حرفه فوق‌العاده خلاق بحرانی هستند. هر زمانی که شما هم احساس کردید چنین مسائل مشابهی را از دست داده‌اید؛ به خودتان تکانی بدهید. شغل ما، سرعت، تکرار و اندازه را از دست داده است.

سرعت

طراحی و ساخت ساختمان‌ها و شهرها، زمان زیادی می‌طلبد. اگر حداقل زمان ساخت را دو سال در نظر بگیریم؛ ما چرخه‌های طراحی فوق‌العاده کندی داریم. طراحی محصول می‌تواند فرآیندی دو هفته‌ای باشد. مصالح ساختمانی نامحدود هستند؛ شما می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید بسازید؛ فقط نیازمند توانایی و کافئین هستید. لازم است چیز بیشتری بگوییم؟
راه دیگر افزایش سرعت فرآیند طراحی، افزایش هوش و خلاقیت است. اگر طبیعت شغلتان به‌گونه‌ای است که قوه ابتکار شما را سرکوب می‌کند؛ بدشانسی خاصی آورده‌اید.

تکرار و از سرگیری

ازسرگیری طرح بعد از اینکه کامل شد؛  به شما اجازه می‌دهد؛ موفقیت‌های آن طرح را تقویت کنید! تکرار و تست ایده‌های جدید روی بنایی که تکمیل شده است؛ باعث می‌شود مالک ساختمان فکر کند که شما پنج تا سر دارید! بدیهی است که انجام این امر بی‌معناست و ما را به دردسر می‌اندازد. پس چگونه یاد بگیریم؟ اگر بخواهیم طرح‌ها را روی بدنه خود ساختمان تکرار کنیم؛ چرخه بازخورد آن خیلی آهسته، گران و تضمین نشده است. نرم‌افزار، فرآیند تکرار را سریع می‌کند.

اندازه‌گیری

داشتن اهداف قابل‌سنجش، یک متر موفقیت برای شما تهیه می‌کند. در معماری، هدف اصلی، تسکین مشتری است. این هدف در طراحی محصول و تجربه کاربری هم حاکم است. پس شما یک هدف قابل‌اندازه‌گیری در قالب شاخص کلیدی عملکرد دارید. نزدیک‌ترین راه برای انجام این اندازه‌گیری در دنیای معماری، شبیه‌سازی و سنجش پروسه‌های ساخت و ساز، مصرف انرژی، نظرسنجی از ساکنین و… است. این موارد تحت اختیار صاحب‌خانه هستند و نمی‌توانید از آن‌ها توضیح بخواهید. پس چگونه یاد بگیریم؟ چگونه بنایی را که ساخته‌ایم به‌مرور بهبود دهیم بدون اینکه میزان موفقیت طراحی های گذشته را اندازه گیری کنیم.

موفقیت طرح‌های پیشین را نسنجیم؟

علاوه بر این سه مورد، نرم‌افزار، یک وسیله متفاوت است؛ ابزاری که در حال خوردن، زیرورو کردن و شکل‌دهی دنیاست.
به عنوان یک معمار، شما آموزش دیده‌اید که طبق هزاران مبحث طراحی، دنیا را بسازید. شکل دادن به فرهنگ، مهارتی است که تمام حواس را در برمی‌گیرد و به درک عمیق نحوه تعامل انسان با محیطش نیازمند است. برای خلق و تست محیط‌های جدید از نرم‌افزار استفاده کنید. ما این فرصت را داریم که با استفاده از ابزار مختلف جهانمان را شکل دهیم.

ماه ترین

چرا باید به سمت طراحی تجربه کاربری بروید؟

اگر در حال انتخاب چیزی هستید که ما در حال رد کردن آن هستیم؛ احتمالاً دلایل بیشماری برای این گذار خواهید یافت. در اینجا به هشت دلیل اشاره می‌کنیم که به شما می‌گویند چرا به عنوان یک معمار به یک طراح تجربه کاربری خارق‌العاده تبدیل خواهید شد.

۱- پروسه‌های طراحی شما، یکسان می‌شوند

احتمالاً می‌دانید که برای طراحی هر چیزی، اول باید مسئله را درک کنید. هدف چیست؟ موفقیت چه شکلی است؟ کشیدن نقشه بدون تشخیص نحوه سنجش موفقیت، هنر است نه طراحی. هر چه زودتر با مشتری، مهندس و پیمانکار ارتباط برقرار کنید و اعتبار یا عدم اعتبار طرح‌های متعدد را تعیین نمایید. تکرار و توسعه طرح  از شروع مفهوم و نمودار گرفته تا نقشه ساخت و همکاری‌ها را در تمام مسیر ادامه دهید. ما به جای تهیه پلان و سکشن هایی از طرح، مدل‌های سه‌بعدی و پیش الگو می‌سازیم.

۲- پویایی‌های تیم شما یکسان می‌شوند

نه تنها پروسه‌های شما، ساختاری مشابه پیدا می‌کنند؛ بلکه این یکسان‌سازی در مورد تیم و پویایی‌های تیم شما نیز صادق است. به جای پیمانکارها و مهندسین با توسعه‌دهندگان و مدیران تولید همکاری کنید. به عنوان یک معمار، شما وکیل مالک هستید پس باید تضمین کنید که علایق او محقق می‌شود. به عنوان یک طراح تجربه کاربری، شما وکیل کاربر هستید و باید تحقق خواسته‌های کاربر را تضمین کنید. این یک نقش مشابه و خیلی مهم است.

۳- شما تجسمی تازه و مرتبط دارید

بله حرف ساده‌ای است که بگوییم هر شخصی از هر حرفه‌ای، یک پرسپکتیو متفاوت و تازه دارد؛ حق با شماست! اما در مورد تجسم معمار تجربه کاربری،  یک ویژگی خیلی خاص وجود دارد؛ این پرسپکتیو کاملاً مرتبط است. طراحان تجربه کاربری، معماران دیجیتالی هستند و همه ما می‌توانیم؛ معلم هم باشیم.

۴- شما فنی هستید

دانستن تعداد زیادی نرم‌افزار به این معنا نیست که شما تکنیکی هستید؛ شرط فنی بودن این است که بتوانید آن‌ها را کنار هم قرار دهید. در گذشته از اساس سطحی این نرم‌افزارها استفاده می‌کردید. الان نه تنها از این ابزار بهره می‌برید؛ بلکه به آن نیاز دارید. آگاهی از تناسب یا عدم تناسب یک تئوری در پروسه طراحی الزامی است.

۵- شما مقیاس هستید

طراحی معماری، جزئیات روی دستگیره یک درب تا محدوده یک شهر را شامل می‌شود. شما یک زبان طراحی تعریف کرده و متوجه می‌شوید که می‌توانید یک مقیاس باشید. تشخیص پیچیدگی‌های مقیاس، امری تفکیک‌ناپذیر از طراحی است.

۶- شما ابهامات را مهار می‌کنید

هر پروژه متفاوت است. توانایی تجسم ساختار در شرایطی که هنوز ساخته نشده است؛ لازمه قدرت تفکر یک معمار می‌باشد.
ساختمان، محصولی است که می‌توان آن را در مقیاس‌های مختلف و برای هر فرد و در هر جایی به کار برد؛ این موضوع کاملاً جدای از بافت است. در واقع، بافت در رابطه با زمان و علت کاربرد این محصول اهمیت می‌یابد و مستقل از مواردی چون شرایط ساختمان مجاور یا آب‌وهوای منطقه است.

۷- شما برای مردم طراحی می‌کنید

شما بهترین خواسته‌های مشتریان و ساکنین ساختمان‌ را در قلب‌هایتان حفظ می‌کنید. به عنوان یک طراح تجربه کاربری باید علایق کاربران را در قلب خود نگه دارید. گوش دادن به حرف کاربران و درک آن‌ها، لازمه این امر است.

۸- شما مبتکر هستید

یک داستان قدیمی کلیشه‌ای وجود دارد؛ طرح معماری که از نظر مهندس مقاوم نیست؛ از نظر پیمانکار هم قابل‌اجرا نیست. اگر می‌خواهید این روابط را رهبری کنید و بناهایی شگفت‌انگیز خلق نمایید؛ باید مبتکر و پوست‌کلفت باشید. این قصه در دنیای نرم‌افزارها نیز تکرار می‌شود. همچنان نیاز دارید که به‌صورت گروهی کار کنید؛ از تصمیمات طراحی خود دفاع نمایید و وقتی که مردم نسبت به طرح شما حس خوبی ندارند؛ چیزهایی جدید کشف کنید. این هیجان‌انگیز است!

#مساحت


به پرواز
شک کرده بودم
به هنگامی که شانه هایم
از توان سنگین بال
خمیده بود

#احمد_شاملو

ثبت نظر

پاسخ شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیش تر در مجله

  • آرتیستر آرتیستر

    مجله

    تصاویر هفته ؛ شماره ۲۴

    جشنواره بالن “بالتیک” در آلمان پلی در ونکوور کانادا / اریک هریس (Eric Harris) جاده ای جنگلی...

  • آرتیستر آرتیستر

    مجله

    تصاویر هفته ؛ شماره ۲۳

    رعدو برق در شهر سانفرانسیسکو آمریکا تعمیرات سالانه بزرگ ترین ناقوس قرون وسطایی جهان در شهر...

  • آرتیستر آرتیستر

    مجله

    تصاویر هفته ؛ شماره ۲۲

    یک خانواده تایلندی در حال درزگیری تور ماهیگیری / تریسَکس ساکریتائی (Theerasak Saksritawee) صخره نوردی در...

  • آرتیستر آرتیستر

    مجله

    تصاویر هفته ؛ شماره ۲۱

    ساخت بلندترین قلعه شنی جهان در شهر دویسبورگ آلمان نمایی شبانه از اتوبان های پیچ در...

  • آرتیستر آرتیستر

    مجله

    تصاویر هفته ؛ شماره ۲۰

    گندمزار – چین استقرار ۱۳ هواپیما و هلی کوپتر و یک موشک ضد کشتی در محوطه...

  • آرتیستر آرتیستر

    مجله

    تصاویر هفته ؛ شماره ۱۹

    فلامینگوهای باغ وحش دویسبورگ آلمان دهها هزار دوچرخه در یک پارکینگ بزرگ دوچرخه در شهر “هِفِی”...

  • ماه ترین ماه ترین

    مجله

    تصاویر هفته ؛ شماره ۱۸

    جشنواره بالن در بریستول انگلیس تصویری از جشنواره بالن در بریستول انگلیس زیباترین در دنیا /...

  • ماه ترین ماه ترین

    مجله

    تصاویر هفته ؛ شماره ۱۷

    فعالیت آتشفشان جزیره کارو اندونزی و غبارهای ناشی از آن بدون شرح پل گلدن گیت سانفرانسیسکو...

  • ماه ترین ماه ترین

    مجله

    تصاویر هفته ؛ شماره ۱۶

    جشنواره بالن – فرانسه منطقه دریاچه ویلیامز در ایالت بریتیش کلمبیا کانادا یک هنرمند گرافیتی بریتانیایی...

  • ماه ترین ماه ترین

    مجله

    تصاویر هفته ؛ شماره ۱۵

    بازدید نوه ملکه بریتانیا و همسرش از موزه یادبود هولوکاست در برلین آلمان قایقی روی رود...

آخرین مطالب

معماری ایران

معماری جهان

عکاسی

طراحی داخلی

فراخوان ها و رویدادها

بالا