ارتباط با ما

پل دیوج بیپانجیانگ ، بلندترین پل جهان در چین

معماری جهان

پل دیوج بیپانجیانگ ، بلندترین پل جهان در چین

پل رودخانه سیدو (Sidu River Bridge) یکی از مرتفع‌ترین پل های جهان با ارتفاع ۴۹۶ متر است که از سال ۲۰۰۹ به‌عنوان بلندترین پل جهان شناخته می‌شد. اما حالا پل دیوج بیپانجیانگ (Duge Beipanjiang Bridge) با ۵۶۵ متر (هزار و ۸۵۴ فوت) ارتفاع، در این جایگاه قرار گرفته است. اگر به یاد داشته باشید، اواخر تابستان بود که مسئولان کشور چین از اتمام ساخت این برج خبر داده وزمان افتتاح آن را پیش از شروع سال نو میلادی اعلام کردند. حال این وعده عملی شده و چند روز از فعالیت دیوج بیپانجیانگ می‌گذرد.

ماه ترین

ساخت این پل هزار و ۳۴۱ متری (۴ هزار و ۴۰۰ فوتی)، ۳ سال طول کشیده و دولت چین نیز چیزی در حدود ۱۴۴ میلیون دلار (۱ میلیارد یوان) را برای توسعه آن هزینه کرده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط چاینا سنترال تلویژن (China Central Television)، این پل با هدف صرفه‌جویی در وقت مسافران و کاهش زمان سفر از شهر لیوپانشای (Liupanshui) در استان گیژو (Guizhu) به شهر شوانوی (Xuanwei) واقع در استان یون‌نان (Yunnan)، از ۵ ساعت به ۲ ساعت ساخته شده است.

ماه ترین

اما پل ۵۶۵ متری پل دیوج بیپانجیانگ که از روی رودخانه نیژو (Nizhu) واقع در جنوب غربی چین می‌گذرد، به‌قدری ترسناک هست که شاید بهتر باشد کسی برای پریدن به آب، آن را انتخاب نکند. درواقع بلندترین پل جهان چیزی در حدود ۲ برابر برج ایفل و ۱٫۵ برابر ساختمان امپایر استیت (The Empire State Building) ارتفاع دارد و می‌تواند چشم‌اندازی فوق‌العاده از این رودخانه را نیز پیش روی رانندگان قرار دهد.

ماه ترین

اگرچه بلندترین پل جهان ۵۶۵ متر ارتفاع دارد، اما نمی‌توان آن را هزینه‌برترین پل جاده‌ای دانست. چراکه پیشتر پل میلو (Millau Viaduct) واقع در کشور فرانسه با هزینه ۴۱۵ میلیون دلار (۳۹۴ میلیون یورو) و طی سه سال ساخته شد. علاوه بر آن، این پل ۲ هزار و ۴۶۰ متر (۸ هزار و ۷۰ فوت) طول دارد.

ماه ترین

پیشتر نیز شاهد افتتاح بلندترین و طولانی‌ترین پل معلق شیشه‌ای جهان یعنی ژانگجیاجی(Zhangjiajie) در کشور چین بوده‌ایم. این پل عابر پیاده با ۳۰۰ متر (۹۸۴۴ فوت) ارتفاع، محلی برای بانجی جامپینگ نیز دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از ارتفاع ۲۶۵ متری (۸۷۰ فوت) سطح زمین، پرشی بی‌نظیر را تجربه کنند. هرچند این پل تنها ۲ هفته بعد از افتتاح، به علت انجام تعمیرات در ماه آگوست تعطیل شد و هنوز تاریخ بازگشایی آن اعلام نشده است. با این‌حال تقاضای بسیار زیاد مردم برای بازدید از این پل، می‌تواند در بازگشایی هر چه سریع‌تر آن تاثیرگذار باشد.

ماه ترین

محمد قاسمی – گجت نیوز

1 دیدگاه

1 دیدگاه

  1. Pingback: هفته نامه بعد چهارم ، شماره ۰9 - ماه ترین

پاسخ شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیش تر در معماری جهان

آخرین مطالب

معماری ایران

معماری جهان

عکاسی

طراحی داخلی

فراخوان ها و رویدادها

بالا