ارتباط با ما

آثار برتر مسابقه طراحی معماری یک واحد تجاری (خودرو بانک)

ماه ترین

معماری ایران

آثار برتر مسابقه طراحی معماری یک واحد تجاری (خودرو بانک)

طراحی یک واحد تجاری (اتوبانک) در سه طبقه تجاری (حدود ۱۳۵۰متر مربع) و سه طبقه در تراز منفی (حدود ۱۲۶۰متر مربع) به جهت تامین پارکینگ و دیگر فضاهای جنبی مورد نیاز از جمله انبار، خزانه و…
امکان تعامل با مراجعین سواره بدون پیاده شدن از خودرو در طبقه همکف لحاظ گردد ، ارتفاع مفید طبقه همکف حداقل ۶ متر درنظر گرفته شود، امکان ایجاد بالکن تجاری در طبقه همکف مطابق با ضوابط شهرسازی میسر می باشد.
سطح اشغال ملک در تمامی طبقات صد در صد می باشد و کنسول سمت معبر ۳۵ متری تا ۱۲۰ سانتیمتر و سمت معبر ۱۲ متری تا ۶۶ سانتیمتر مجاز می باشد.

موضوع: طراحی یک واحد تجاری (خودروبانک)
کارفرما: آقای کیوان جواهری
برگزارکننده: گروه معماری دانشگاه بوعلی سینا

معیارها :

حجم و ایده اولیه طراحی
محل دسترسی پیاده و سواره به زمین (خصوصا توجه به دسترسی سواره جهت انجام امور بانکی بدون پیاده شدن مراجعین)
مطلوبیت عملکرد رمپ ورود یاخروج به زیر زمین(دسترسی ها)
انطباق با قوانین شهرسازی همدان
توجه به ویژگی های معماری پایدار و تکنولوژی نوین
توجه به معماری بهره مند از نور طبیعی
توجه به نورپردازی شبانه
توجه به معماری محیط و زمینه گرایی در آن با عنایت به کاربری پروژه و موقعیت شهری ملک(خارج از بافت مرکزی)
توجه به مسائل اجرایی از جمله جانمایی آسانسور یا آسانسورها و پله (توجه به بیرون زدگی باکس راه پله (خرپشته) و اتاقک و موتورخانه آسانسور) و عناصر تاسیساتی آشکار در بام و نماها
عدم مزاحمت برای همسایگان خصوصا در معبر ۸متری
سهولت عملکرد و تردد در دسترسی سواره

موقعیت پروژه:

ماه ترین

همدان – میدان بیمه–ابتدای خیابان عمار

بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه طراحی معماری یک واحد تجاری (خودروبانک)؛ نتایج مسابقه طی بیانیه ای به شرح زیر بیان گردید:

بیانیه هیئت داوران مسابقه معماری خودروبانک:

مسیر معماری جهان در حدود دو سده است که به روند توسعه و تکنولوژی گره خورده و با توجه به گسترش نفوذ اتومبیل در زندگی امروز بشر، نیاز به خلق آثاری بدیع متناسب با این موضوع به شدت احساس می شود.

مسابقه معماری خودرو بانک که برای برخورداری از دانش صاحب نظران این عرصه برگزار گردید، بی گمان فرصتی گرانسنگ و فخیم بود و ما به عنوان هیئت داوران از تمامی شرکت کنندگان در آن به دلیل فعالیت در راستای ارتقاء حرفه ی معماری قدردانی نموده و حضورشان را ارج می نهیم.
همچنین، هیئت داوران از کارفرمای محترم مسابقه به جهت کمک ایشان و ارزش نهادن به اعتلای فرهنگ معماری، در میان جامعه سپاسگزاری می نماید و نیز از گروه معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا همدان، به دلیل مدیریت و انجام هماهنگی های لازم جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقه کمال تشکر و قدردانی را دارد.

هیئت داوران طی چند جلسه هماهنگی و داوری، از میان طرح های دریافتی در مرحله اول، ۴۲ طرح را واجد ویژگی هایی برای ارزیابی دانست و در مرحله دوم از میان آن طرح ها، ۱۹ طرح را جهت مرحله نهایی داوری انتخاب نمود.

آنچه که در بررسی ها مشخص گردید، این نکته ی مهم بود که مواردی را که از سوی هیئت داوران و کارفرمای محترم مسابقه به عنوان نکات اصلی مورد نظر در اختیار شرکت کنندگان نهاده شده بود، در هیچ یک از طرح ها به طور کامل و دقیق مورد توجه قرار نگرفته بود؛ لذا فارغ از میزان اهمیت هر یک از نکات، چالش اصلی داوری نحوه ی تعیین بهترین طرح ها در میان مجموعه طرح هایی بود که موارد خواسته شده را رعایت نکرده بودند.
اما در راستای پای بندی به روح مسابقه و نیز درخواست کارفرما و هیئت داوران، پس از بحث و بررسی استراتژی داوری بر این قرار گرفت که برای ارزیابی طرح ها، سه سطح تعیین شود و از میان آن طرح هایی که بیشترین توجه را به برنامه و معیارهای مسابقه نموده اند، در این سطوح بدون تقدم و تأخر قرار گیرند. تمامی جوایز از پیش تعیین شده با نظر هیئت داوران و کارفرمای محترم مسابقه به این طرح ها بر مبنای سطح بندی تعیین شده به این شرح تعلق می یابد:
سطح اول: لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال
سطح دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال
سطح سوم: لوح تقدیر مسابقه
ضمناً به تمامی افراد، گواهی شرکت در مسابقه اهدا می‌ گردد.

و اما آثار برگزیده در سطح بندی هیئت داوران مسابقه معماری خودرو بانک به شرح ذیل می باشد:

سطح اول: سه طرح به کدهای زیر که دارای بیش ترین امتیاز بودند:

– ۲۵۲۹۳۲۲۱ از اصفهان
– ۲۵۲۹۳۸۳ از تهران
– ۲۵۲۹۳۲۴۶ از همدان

سطح دوم: سه طرح به کدهای:

– ۲۵۲۹۳۲۰ از تهران
– ۲۵۲۹۳۱۲۸ از تهران
– ۲۵۲۹۳۹۷ از بابل

سطح سوم: دو طرح به کدهای:

– ۲۵۲۹۳۵۶  از تهران
– ۲۵۲۹۳۹۵ از مشهد

با عرض تبریک خدمت گروهای برگزیده و قدردانی از تمامی گروههای شرکت کننده، در پایان لازم به ذکر است که هیئت داوران در تمامی مراحل قضاوت، حذف سلایق فردی در سبک و زبان معماری و نحوه ارائه را مدنظر قرار داشته و اعلام می دارد که طرح های برگزیده لزوماً کامل ترین طرح و یا برآیند سلیقه و تفکر هیئت داوران نمی باشند.
هیئت داوران و کارفرمای محترم مسابقه خودروبانک همدان امید دارد، با برگزاری این مسابقه گامی کوچک در راستای اعتلای فرهنگ معماری کشور برداشته شده باشد.

سطح اول

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

سطح دوم

ماه ترین

ماه ترین

ماه ترین

سطح سوم

ماه ترین

ماه ترین

معمار نیوز – آرل 

ثبت نظر

پاسخ شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیش تر در معماری ایران

آخرین مطالب

معماری ایران

معماری جهان

عکاسی

طراحی داخلی

فراخوان ها و رویدادها

بالا